Pages

May 26, 2013

Pandan oh pandan


ni hal pagi tadi 
geram tengok pandan dah beranak pinak kat umah 
bertimbun berumpun-rumpun 
dengan segala kudratnye 
melapangkan kawasan dari tumbuhan bernama pandan 

nama si pandan lain adalah 
pandanus amaryllifolius
ahhh dah macam bunyi pondan almari 
opsss jangan marah abang2 lembut 

tapi aku tak buat untuk renjis2 ni 
untuk buai cucu ke 
sebab aku takde majlis semua tu

tapi nak buat masak ni 
agar2 pon boleh 
buat ayam gulung pandan pon boleh 




tengok kemain banyak 
aku pon dah tak tau nak buat ape
takkan nak masak nasi lemak 
hari2 makan nasi lemak ?
haih berlemak2 la aku 

owh tadi tanye mak 
mak nak bawak ke kursus esok 
ade kursus urus jenazah katenye 
haaa elok sangat la tu 

tapi mau berbaki lagi setengah bakul 
sape nak ? 




sebahagian potpori 
letak kat bilik 
ruang tamu , bawah bantal , atas selimut , tepi almari , dalam tv 
atas bumbung , bawah rumah , .......................



6 comments:

  1. Lepas ni rumah bau pandan je laa..ea, nak jugak..hee

    ReplyDelete
  2. untung laa ada tanam daun pandan, jaa pulak takde tanam... haha... bila nak guna terpaksa la beli seikat 50sen.. padahal nk guna 2-3 helai jerr... hihi...

    ReplyDelete
  3. @Rapunzeel Cikilolo bekas2 dapat dr kenduri kawen,gune la =)

    ReplyDelete
  4. @jaakechik hehe,kat umah ni banyak,tanam la dalam pasu

    ReplyDelete

menari-nari jejari kawan-kawan si keli menari
jangan pening ayat atas tuh. komen je :)