Pages

Sep 19, 2012

Sengaja Ternganga


Tengahari malu-malu terik . Tekak pon terasa perit . Sampai kami berempat bertekak . Jangan makcik soya itu pekak sudah . Tapi lain pulak yang kokak .

Kami berempat singgat gerai tepi jalan beli air . Cantik dah parking tepi gerai . Ye lah yang memandu nya pon masih bersinar-sinar lagi pelekat P nya .

Sorang saja yang turun untuk empat tekak . Jadi yang lain ni senang lenang hati riang la tunggu sesaja dalam kereta .

Huuu tiba-tiba je van depan cantik punya lampu ayu punya undur . Kami hanya mampu ....

 " haaaaaaaaaaa van tu van tu haaa van van "  ternganga sengaja tengok van tu mengundur .

" Gedebuk ! Debuk ! Buk ! "

Yang aku " tekan hon tu hon tu tekaaaan !!! "

" Pin pin pin ! " haih pemandu sorang ni baru nak mengehon , tadi dok sama goyang kaki menganga .

Yang sorang lagi kawan , " turun ! turun ! turun ! "

Haa kan kelam , tadi masing-masing terngangan tak buat apa . 

Dah tiga-tiga turun . Kecoh . Kalah makcik soya tu lelong air dia .

" Kemik tak ? " 
" Calar tak "
" Apa yang patah "
" Haaaa betol tak de apa-apa "


Eceh turun abang hensem empunya van segedabak ! " eh eh sorry sorry , ada apa-apa tak , kemik ke calar ke ? kalau ada saya ganti . Maaf la , tadi saya tengah guna hanset, saya tengah telefon , tak perasan "


Semak punya semak , cek punya cek , scan punya x-ray , tak de apa . Ok je . Settle ! Haih abang posmen laju ! Lain kali jangan guna henset sedang memandu , mengundur , membelok , menaik bukit segala bagai lah .


Soya dah settle ! Masalahnya nak menjawab dengan empunya kereta . Huu . Kereta bukan sebarang kereta . Kereta yang diubah suai , cantik , comel gitu . Mira Gino tuuu .


Tapi lepas dua hari baru ade kemik kat but depan . Aku nak tanya , kereta pon macam kita jugak ke ? Dah lama  lebam baru tau patah ? Lagi satu , dah nak jadi langgar tu boleh elak , tapi kenapa masih tunggu sambil menganga , dah macam cerita filem pulok .


 

Lebih kurang macam ni lah kereta nya 
Yup Kelisa je 
Tapi ubah suai itu ini 
Dalam nye bedah itu ini 
Harga sepoloh ekor  ikan kelisa pon kalah


9 comments:

  1. sebab masing2 tgh panik. jadi, masa tu memang automatik semuanya terkunci..hehe

    ReplyDelete
  2. mmg gitu kalau panik tak sempat nk berfikir..yg pemandu van tu pon satu..saman je sbb memandu guna henpon

    ReplyDelete
  3. hahaha... dh kalo situasi mcm tu, smuanya pn akan terkejut lantas ternganga krana otak berhnti buat sketika.. hahaha..

    ReplyDelete

menari-nari jejari kawan-kawan si keli menari
jangan pening ayat atas tuh. komen je :)