Pages

Sep 2, 2013

Tidur Malam

Assalamualaikum
Selamat petang kepada  yang masih belom tido
Selamat malam kepada yang dah tido

Ni kenapa awak dan awak dan abang dan kakak dan makcik dan saya tak tido lagi  
Dan aku 
Tak tau dah kenapa aku ni 
Siang tadi tak tido pon 
Jadi sepatutnya dan sewajibnya sekarang sedang melakar peta 

Jadi dan jadi 
Kita kena amalkan 
Wajib 

1. Sucikan bersihkan diri sebaik2 nya.Gosok la gigi , cuci muka , buang air

2. Pastu berwudhu la . Tak berat pon wudhu kan

3. Pastu kita gi cari bantal busuk , tepuk2..kibas2 kan tilam ke toto ke sekuat hati. Agar tertanggal peta2 kita yg silam 

4. Dan baring . Baring hadap kiblat  dan berada di atas rusuk kanan . Haa tau kan . Takkan aku nak tunjuk gaya model sini . Kang ape pulak kate orang aku posing menyusukan anak. Eh ?

5. Kita sama2 niat esok nak bangun awal solat tahajud . Qiyamullail lagi bagus . Tapi jangan dah celik pastu baring lelap balik. Tapi aku pon camtu. Berat betol setan kat mata ni. Kalah dengan setan aku ni.

6. Nak tido ? Opah ajar camni .. Mengucap syahadah. Baca ayat Kursi , surah Al-Ikhlas , surah Al-Falaq , surah An-Nas , lepas baca doa2 surah2 tu sume , sapu dari kepala sampai ke kaki .. Ni opah kite ajar la ye..

7. Ni satu lagi. Aku dah baring posing cantik punye , tak mau lelap . Jadi kita berselawat ke bertasbih ke sampai terlelap . Tapi ni kompem . Tak lama tah bile tah dah terlelap 


Banyak lagi adab nak tido ni 
Ni antaranya lah kan

Selamat beramal !
Assalamualaikum 
Selamat malam 


No comments:

Post a Comment

menari-nari jejari kawan-kawan si keli menari
jangan pening ayat atas tuh. komen je :)