Pages

Jun 5, 2012

Kerusiku !!



  


Seronok oo pakai kerusi ni bila kerja..
Kalau kenyang boleh sandar kepala ..
Lepas tu mata mula lena..
Mulut ternganga..
Keluarlah air lautan jadi peta...
Tapi aku tak laa..


Mula2 jumpa kerusi ni masa sekolah rendah ..
Pantang cikgu offer ..
" Duduk lah sini kita bincang sikit .. "
Terus duduk tersengih-sengih macam kerang busuk ..
Taktaw ape yang happy nya ..
Yang suke sangat nye pon sebab kau boleh pusing-pusing dan naik atas bawah je pon ..
Memang jakun ..


Tapi satu je masalah kerusi ni dengan aku ..
Kalau aku duduk tetap jadi tinggi ..
Langsung tak turun-turun kerusi ni ..
Nak ikot keselesaan aku pon susah ..

Jadi ?

Aku kena hentak-hentak badan aku ..
Atau aku kene melutut atas kerusi ni ..
Dan aku pernah minta tolong kawan sekerja aku yang lebih comel badannya untuk turunkan ..
Hodoh tak hodoh sopan tak sopan..
Aku nak gak kerusi ni rendah ..
Janji aku selesa nak menaip , tengok skrin , 

dan berpusing-pusing gaya roller coaster

dan  lena
Eh terlena .. Haaa ..

 

27 comments:

  1. sedap dapat kerusi camni..sambil berblogwalking..

    ReplyDelete
  2. btol3...cik lynn pn ska...empuk je...then, bleh pusing2...xda la statik je...hehe

    ReplyDelete
  3. krusi ni kalau buat intebiu habis la. failed. keje goyang kiri kanan haa. ;D

    ReplyDelete
  4. hihi..lawak la adik ni..mmg krusi ni best..akak pun xreti bab rendhknnya..kwn jgk tlg..hihi

    ReplyDelete
  5. Suka gak kerusi ni i like blue color

    ReplyDelete
  6. hehe comel..dah kerja baru dapat merasa.huhu

    ReplyDelete
  7. sy dgn berani... guna kerusi ni...
    kerusi ni bos yg punya.. tp memandangkan bos jarang masuk opis... sy guna... hehehehe ;p

    ReplyDelete
  8. klu duk kerusi tinggi nnt kaki tergantung...lenguh tu......

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum keli....seronoknya die duduk atas kerusi tu...:)

    ReplyDelete
  10. haha..pasal kerusi ja pon..ambooi ni memang confom lena lah ni..hehe

    ReplyDelete
  11. @Hanis MY Huwahh.Memang best ni de geng jugak.

    ReplyDelete
  12. haha..dya dulu masa kecik-kecik main tolak-tolak kerusi ni..haha..seronok tu..

    ReplyDelete
  13. Haha best kan kerusi ni....rasa nak beli 10 bijik letak kt umah ;P

    ReplyDelete

menari-nari jejari kawan-kawan si keli menari
jangan pening ayat atas tuh. komen je :)