Pages

Jun 11, 2013

Terperangkap



Adik kol malam tadi " Akak , boleh tak bawakkan itu ini , ni , itu , bla bla bla " 
" Bukan kau baru balek 2 minggu ke . Apa lagi ? "

Telekung tinggal lah. Tuala lah. Itu lah. Ini lah. Tengahari tadi memecut la aku laju nak hantar asrama dia. 
Lunch hour aku dah tak ghupe lunch tak .Mane main redah aku je le. Kene bebel kena marah ke lantak lah

Hari ni dah naik moto je.  Laaa awan pulak macam nak menangis. Selagi mau aku pulas .
Tapi tak la 120 , melayang laaa. Dah la badan macam takde berat badan 

Sampai ke asrama dia tanpa basah. Alhamdulillah . Tunggu punye tunggu . Mane adik aku .
Nun nampak dari jauh sengih menyerongeh lenggang mak ilai dia . 

Adik pon berbicaraaaaa
" Nah kak , tolong print kan , lepas tu tolong betulkan mane yang salah ye "muke selamba bagi pendrive 
"Lepas tu belikan kertas A4 yang packet besar DOUBLE A , belikan fail sekali ye "


Dengan perasaan geram bercampor sayang benci cinta rindu muah muah , memecut aku balek rumah nak selesaikan kerja dia ni . Ni la kalau dapat adik yang kemain manja berkilo2 mengade . Tak lama sampai rumah , berderuuu hujan turun . Seiring dengan hatiku yang menderu menangis. 
Kene buli dengan adik sendiri. Cehhh !

Dah ni  hujan , dok umah la dulu , takde la nak balek opis . Kat opis kompem hujan. 
Menunggu hujan sambil melayan magi goreng ADABI dan memprint segala kerja si budak kecik sorang tu .
Haih adik sorang pon kerja macam beribu2 orang .
Untung kau dapat kakak rajin macam aku .


psss !! Tempat korang hujan ?

2 comments:

  1. Saya pun sama jugak. Tapi kene tolong kawan la. Maklumlah, saya outsider. Kenelah tolong budak asrama. Ni pagi tadi ada lima orang dah mintak tolong. Sakit jiwa kalau macamni :'(

    ReplyDelete

menari-nari jejari kawan-kawan si keli menari
jangan pening ayat atas tuh. komen je :)