Pages

Mar 20, 2012

makanan nak KURUS

assalamualaikum w.b.t. ramai eh nak kurus , nenek ye2 pulak nak gemok.alahai.meh nenek bantu serba sedikit,bukan doktor bertauliah ijazah,tapi ye lah kan wasiat kene sampaikan .

sebenarnye kite boleh je kurus dengan makan macam biasa,selain dengan mengurangkan makanan rendah kalori dan mengurangkan jumlah makan. dengan cara makan MAKANAN PEMBAKAR LEMAK .

1.makan buah dan sayur. buahan and sayuran ade enzim yang boleh pecah2 kan lemak kite dalam usus.dan serat dalam buahan sayuran tu boleh mengurangkan kalori dan menurunkan berat badan tanpa rasa lapar.

mampu habeskan ?

     
                                                     
2. tenusu dan sewaktu dengannya.susu ni kan kalsium tinggi sooo dapat pecahkan segala sel2 lemak dalam badan ni. susu,yogurt,keju and lain2 boleh bagi kite rase kenyang yang lame ,jadi bile kenyang kuranglah kite makan kan? kalau kite minum susu rendah lemak tige hingge empat kali sehari boleh kurangkan lemak sampai tujohpuloh peratus ! wooo sape taknak kan ?

3.jom makan oat.bile cakap pasal oat mule la  ''oat?taknak lah'' .oat ni mengandungi nutrisi baik.boleh bantu mengurangkan kolestrol dalam darah. oat paling baik iaah tanpa perasa. takpayah nak tambah gula atau perasa lain sebab nanti hilang pulak khasiat oat tu tapi ganti lah dengan buah kan, lagi sedap .

sedap!kalau hari2 ni turun 5kg ye dak ?   
                       
4.jom minum teh hijau. teh hijau ni ade ekstrak 'cannatic and asid gymnemic'' yang boleh membuatkan kite kurang amek bende2 manis. dan mampu cepatkan metabolisme dan pembakaran lemak dan melambatkan penuaan .haaa dah kurus mude pulak tu . ^^

5.meh makan telur. ramai anggap telur ni tak baik lah makan banyak2 termasoklah nenek sekali cakap. tapi tak lah , protein dalam telur ni sangat tinggi dan mempunyai vitamin B12  yang berfungsi menghancurkan lemak ngan cepat ,soo mampu nak bakar lemak kat perot dan pinggul. lepas ni boleh la bela ayam ye. hehe

nah makan la kau hari2 .    
                                                            
6.makan sup. sup pulak. makan lah sup sebagai pembuka menu utama sebab dapat menurunkan nasfu tamak haloba terhadap makanan.haha. sup campuran tauhu,tempe an susu soya mengandungi lesitin yang dapat mencegah sel lemak yang terlalu banyak dan membantu mecahkan lemak. minum sup sebelum lunch dapat menurunkan 100 kalori persehari. sup terbaik ialah yang de tomato :) bagi student jimat lah eh makan sup.hehe

7.vitamin C . vitamin C ni dapat mencairkan lemak , bile dah cair senang keluar dari badan kan . makan la buahan .

8. pelengkap segala diet..minum air putih. air masak lah kan,nenek panggil air mati. minum banyak2 ye. fungsinya sebagai pencuci sistem dakam badan kite ni , buang toksin2 berbahaya . minum la banyak2 senang sikit pembakar lemak nak buat keje kan. minum lah air sebelum makan segala ade atas meja sehingga meja2 kau makan.hehe. so dapat la kurangkan makan coz kenyang air sikit. dan sila elakkan minum air terlalu panas atau terlalu sejuk. minum lah air suam :)

PENTING !  manfaatkan makanan di atas ini ye, sebab makanan pembakar lemak dapat menghilangkan lemak perut,mengurangkan rasa lapar,membuatkan tidur nyenyak,menghilangkan selulit,mencegah sakit jantung dan darah tinggi ! makanan yang paling baik makanan protein dan serat tinggi adalah paling baik dalam membantu mempercepat pembakaran lemak di perut dan pinggul . itulah MATLAMAT kite kan . hihik

selamat mengurus ^^

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. THE PUFFY : thats right! berkorbang untuk badan tersayang kan :)

    owh bag? ok.datang2 !

    ReplyDelete

menari-nari jejari kawan-kawan si keli menari
jangan pening ayat atas tuh. komen je :)