Pages

May 29, 2012

TADIKA : Bidan Terjun

 4 Januari 2012 
9 malam 


" Assalamualaikum , boleh minta tolong tak " , permintaan guru besar 

'' Waalaikumussalam , ada apa ustazah ? " , budi bahasa budaya aku 

" Ni boleh tolong gantikan guru tadika , dia baru masuk wad tadi , bersalin dah pon , takde sapa ganti ni"

"Hmm nanti la saya fikirkan,nanti saya mesej ustazah "


Ikutkan aku taknak la . Bukan aku memilih . Satu hal lagi ade citer sebalik aku tak terima pelawaan bidan terjun tu . Sebab guru besar tu. Bukan benci apa.Tak baik benci guru kita . Walaupun aku tak pernah berada di bawah didikannya .  Sedikit terasa apa yang dia buat dekat keluarga aku , dengan maruah keluarga kami .


Ikutkan hati jiwa raga terasa tercalar berdarah segala . Memang aku tak terima. Bila susah cari aku dan keluraga aku jugak . Tapi balas dendam sampai bila tak habis.


Yang aku fikir, andai suatu hari juga aku dalam kesusahan , mesti mencari pertolongan . 


" Assalamualaikum , ustazah . Boleh la esok mula "

'' Esok datang pukul 7.45 ya , nanti saya terang semua "


Bermula lah aku guru tadika bidan terjun tanpa keselamatan payung terjun pun .
Huh .
Terjun di hari kedua sekolah .




17 comments:

  1. kita kena selalu beringatkan...
    sekarang ni kita tolong org lain yg di dalam kesusahan...
    insya-Allah... semoga suatu hari nanti.... bila kita pula di dalam kesusahan... hati org lain terbuka nak tolong kita...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum keli...menolong org satu perkara yg baikkan...:)

    ReplyDelete
  3. cikgu tadika ? hihi, mesti best kan . adik sis cikgu tadika , hari2 ada je cerita budak2 yg dia ceritakan kat sis . lucu & comel .

    xpe keli , semoga Allah membalas seribu kebaikan kpd keli atas pertolongan tu :)

    ReplyDelete
  4. xpelah. sabar k? mungkin ada hikmahnya segala apa yang terjadi.

    From,

    Nasz

    MOHD NASER.COM

    ReplyDelete
  5. @Masz Sidek Hmm macam tu lah .Insyaallah .Moga2 sebegitu

    ReplyDelete
  6. @fizafantagirO Hehe.Nantikan saja cerita nya lepas ni :)

    ReplyDelete
  7. hope jumpe adik2 yg sweet n kelakar...
    biarlah keburukan kita balas dgn kebaikan..even sukar..tp kita harus sentiasa mencuba...kan kannn...setuju ngn nasz kt atas..byk hikmah tersembunyi

    ReplyDelete
  8. huhuu takpelah ikhlas kan hati yep :)

    ReplyDelete
  9. bess jadi ckgu tadika ni..saya dah pernah jadi dah.. memang seronok :))

    ReplyDelete
  10. hehe..guru tadika bidan terjun? okla tu..:)

    saya dulu pernah mengajar tadika sekejap..:D

    ReplyDelete
  11. congrats jdik cikgu.
    untg la.hihi~

    ReplyDelete

menari-nari jejari kawan-kawan si keli menari
jangan pening ayat atas tuh. komen je :)