Pages

Apr 7, 2012

surat rahsia

assalamualaikum pembace2 sume. rajin ye  korang membace. bagus ! jadikan amalan .

hari minggu ape lagi keje kan. ngemas umah la nampaknye. barang2 yang tak patot dalam umah bawak keluar , yang tak patot kat luar masok dalam umah . haa ? tak payah terkejut sangat la. macam kasut memang patot pon masok umah kan , hilang nanti . 

kemas punye kemas . konon rerajin .

terjupe buku2 tulis garis satu sekolah lame2 dolu . 

selak punye selak . jupe karangan takbape nak sedap sangat lah .

karangan adik . bukan karangan ape pon . ayat luahan hati dia kot . ke diari ? tapi tengok tulisan macam zaman bile entah. entah le.

aku pon ape lagi dah alang2 dah nampak bace je lah. mane la taw surat cinte ke ape. lagipon aku taw je mengeja membace.

eja punye eja bace punye bace . berkerut2 dahi aku , berpeloh2 , bace dengan selaju yang mungkin mengalahkan mengunyah kopok double decker ,  takot kantoi  pulak .


kakak saya seorang baik . walaupun dia garang dia baik hati . alamak kembang kejap . ramai kawan2 saya kate kakak saya garang , tapi saya tau dia baik . kembang lagi . walaupon dia garang , tapi dia boleh dibawak gurau .orang nye ceria je , mungkin diorang tak taw kot . kawan2 saya semua takot nak bergurau dengan kakak saya . saya anggap kakak saya macam mak saya . alamak , tua sangat ke aku ni .  bla bla bla ...... .... .....


itu je yang aku dapat ingat surat dia. 

garang sangat ke aku ni , sampai buat surat . tapi puji aku . aik dia ni ?  mesti nak ape2. haha

sape diri dia kakak or abang or orang yang lebih tua kepada anak2 ataw sape2 lah . dia tahu lah kenape dia garang . garang mesti lah bertempat kan ? tak kan sume nak main sergah menyinga je .

 

--------------------------------------------------------------


:: sekiranya anda muda bersedialah menerima nasihat 
sekiranya anda tua bersedialah memberi nasihat :: 



6 comments:

  1. Hehe, adik bradik ni mcm isi dgn kuku. Garang ke, kasar ke, ttap akn sokong satu sma lain. Sma la mcm bro sy. Wlaupun dpn sy suka pnggil sy pmalas [Trasa gila] n brimpian nk adik lg [ktanya bosan ngadap sy je], still, ada jgk trbaca krangan dia time dia pi asrama.

    Brulah fhm. Fmily mmg mcm ni. :)

    ReplyDelete
  2. SISAL: jupe surat jugak ? hehe .
    air dicincang takkan putus :)

    ReplyDelete

menari-nari jejari kawan-kawan si keli menari
jangan pening ayat atas tuh. komen je :)