Pages

Apr 8, 2012

tak jadi bakar

tengah tengah hari hari semua .
dah masak ? masak ape rini .

lauk hari ni masyuk jugak la . kerang , taucu tenggiri , sayur kangkung . 

macam tak lengkap kan ? mesti la . takde ikan keli . 

ikan keli ade . dah malam siang , laa kenape tak bakor2 ?

 cuaca takbape nak panas . ape kaitan ?  kalau cuaca takbape panas tak bape best la nak bakar . sebab tak marak semarak la kan api . nanti ikan tu lembap2 basah je . tak sedap lah . 

wat bazir tempurung ngan sabut je .

lagipon kain tak kering lagi lah . patot nye ari ni takde pon kain  tu , tapi sebab semalam balek kampong , kain  membumbung , basoh la. ingat kan  panas , tengahari kain kering , boleh bakar keli . 

kalau tak abes la bau asap baju . ooo jenuh aku wangi2 kan buboh 200 liter softlan .. aish !

aik boleh pulak jalan2 cari makan hari ni keluarkan gambor ikan keli . 
masak lomak cili api pulak tu .



kawan   : ang bakor keli tu dalam umah je 
aku       : nak bakor umah aku ke ? ala. ., ikan keli masok tv jalan2 cari makan la .
kawan  : aku tak tengok tv so taknampak , ni ha dalam sinki aku ade keli . haha 



8 comments:

  1. Ikan keli?? Pergh.. Dh lama tak mkn.. Seumur hidup tak prnh makan ikan keli type bakar.. Slalunya ikan pari.. Ya Allah.. Air liur meleleh jap, haha!

    ReplyDelete
  2. ikan keli memang best lagi-lagi mak aku masak. wah, rindu!

    ReplyDelete
  3. perghhh..sedap gila ikan keli,serius makanan kegemaran aku..

    ReplyDelete
  4. Blossom : hehe.suke goreng ye!sedap jugak :)

    ReplyDelete

menari-nari jejari kawan-kawan si keli menari
jangan pening ayat atas tuh. komen je :)